SALAM SIHAT SEMUA....BLOG INI KU TULIS UNTUK BERKONGSI MAKLUMAT MENGENAI LANGKAH-LANGKAH PENCEGAHAN DARIPADA PENYAKIT. RAMAI DI ANTARA KITA YANG TIDAK ADA PANDUAN UNTUK MENCEGAH PENYAKIT. WALAUPUN RAMAI YANG SUDAH TAHU PENTINGNYA MENCEGAH DARIPADA MENGUBATI. MAJORITI HANYA PEDULI TENTANG KESIHATAN BILA DAH SAKIT. SEBENARNYA KITA PERLU ATUR STRATEGI UNTUK SIHAT...MOGA BLOG INI BERMANFAAT UNTUK KITA BERSAMA......................

Saturday, February 5, 2011

CERPEN 7 : ULAR OH ULAR!!!....SAMPAI HATI

Aku melangkah masuk ke zon kuning kecemasan, seorang HO ku meluru kepadaku. "Bos ada satu kes baru, tapi pelik sikitlah"katanya. Apa yang peliknya getus hatiku. Maka dia pun teruskan lagi," Snake bite" katanya. "Biasalah" kataku.Tapi ini bite lain sikit bos, kena bite kat kemaluan.

Ha? Aku sedikit terkejut. Maka aku meluru mengikuti HO ku ke pesakit. Ku lihat seorang lelaki separuh umur berbaring atas katil. Dari raut mukanya nampak tidak ada riak dalam kesakitan. Lantas aku bertanya, " apa masalah uncle?" Dia pun menjawab, "ada binatang gigit saya punya barang, ular kot". Mana tempat uncle pergi?. Dia menjawab,," Saya duduk atas toilet bowl, itu binatang duduk dalam lubang toilet bowl. Saya tak nampak sebab saya tak pakai cermin mata." Cerita dia.

Kemudian aku pun minta izin untuk memeriksa kemaluannya. Ku lihat memang ada kesan taring semacam gigitan ular pada kemaluannya. Dua diatas an dua dibawah. Aduh!!! Sakitnya rasa.Ku dapat merasakan kesakitannya.

Selepas tu aku berasa nak terkencing, aku pun lantas pergi ke toilet. Sampai saja di depan toilet, aku rasa curiga. Mana tahu ada ular dalam toilet bowl. Ha..ha..ha...getus hatiku.

Aku terfikir, macam-macam benda terjadi. Tapi apa pun aku nak bagitau semua...hati-hati di mana saja kita berada, sentiasa mohon pertolongannya. Apa pun sampai hti kau ular, tak dak tempat lain ke nak gigit. Barang tu mana boleh ganti oooooooooooooooo..............................

No comments:

Post a Comment